Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

cinta tak harus memiliki.

by - 6:45 AM


Assalamualaikum,

‘Cinta tak harus memiliki’.  Satu keadaan yang patut kte faham dan tabah untuk menerima.  Mak cakap, tak semestinya orang yang kte suke tu akan suke kat kte balik.  ‘PAP’.  Terkena aku.  Macam mana mak aku bole bace hati aku ni?  musykil pulok.  Dulu pernah jugak.  Tulah, betul cakap mak.  Mak macam tau2 je kan.  Hehe.

Normallah, kte akan jatuh hati.  Tapi tak semestinya kte akan  memiliki orang yang kte cinta tu.  Cinta bagai nak rak pun, kalau takde jodoh takde jugak.  Kalau kte cinta sangat pun, belum tentu orang tu pun kongsi rasa yang sama dengan kte.  Sebab, perasaaan rasa cinta tu fitrah manusia.

Kte pun tak boleh lah nak pakse orang lain suke kat kte jugak.  Sebab cinta tu pun tak bole dipaksa.  Banyak sebab kenape benda tu jadi.  Pada aku, sebab Allah nak bagi sesuatu yang lain.  Contohnya, kalau lah kte pernah putus cinta, cinta ditolak, dicurangi ke kan..kte akan dapat satu kekuatan yang lain.  Macam antibody untuk hati lah.  Hehe.

Aku pernah tertanya-tanya.  Kenapa ada rasa rindu ni?  perlu ke ada?  Rasa cinta?  Rasa sayang?  Sakit!  Kenapa perlu ada?  lama-lama baru aku faham.  Keadaan tu normal.  Sebab dia fitrah manusia.  Cuma kte je yang tak tahu nak arah, nak lalu, nak letak semua rasa tu kat mana, macam mana.  Sedangkan rasa itu indah sebenarnya.  Tapi, bila kte salah letak, salah rasa, tu yang sakit.  Tak indah la dapatnye.  Cinta kepada Allah tu yang kte akan peroleh segalanya.  Trust me.

Semua tu hal kecik jelah.  Tapi bile dah berkaitan dengan hati, semua jadi tak tentu arah.  Haih.  Normallah.  Yang penting kte pandai nak kawal, ingat sape diri kte and ape tujuan kte.  Beres.   Hehew.

Tapi, rasa sakit tu nikmat jugak.  Semua yang berlaku semua atas izin Allah.   Kalau kte tak buat silap, kte tak tahu kte buat salah ke tak.  Dan mungkin kte tak ingat perkara/keadaan tu.  Jadi, pape pun yang berlaku jangan lupa kat Allah.  Tu semua nikmat Dia.  Alhamdulillah :)

Eh, berie pulak kan?  Takpelah, tak tahu nak update ape.  :D

nota kaki:  sejak cuti mula ni, handphone aku pun tak reti nak berbunyi.  pasal ape nta -.-'

You May Also Like

0 comments