Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

merepek je lebih.

by - 6:11 AM

Assalamualaikum..

Entry kali ni nak cite ttg ape ea?  Takde idea pulak.  Tapi, rase macam nak update pape.  Tapi kan, tak tau la nak update ape.  Pening.  Pening.  Pening.  Alahai.

Tadi petang (ke petang tadi ea?) aku ngn family pergi beli barang nak exam.  Wah, semangat nak exam.  Yeay!  Semangat! Yeay!  Exam!  Seronok sangat =.=’ kan?  Beria sangat sampai beli baru semuanya.  Haha!

Bukan semangat.  Tapi memang takde.  Tak tahu lah nape sem ni teruk sangat.  Dari A-Z teruk.  Huhu.  Pen sume hilang.  Dah bape kali beli.  Bole hilang pulak.  Kalau hilang tinggal satu takpe gak, ni sume hilang.  Sabar jela kan.  Yang paling aku sedih pensil shaker aku hilang.  Da 3x beli.  Pensil tu wane biru.  Jename Pilot taw.  Memang la murah.  Haih.  Tapi sayang.  Masuk petang tadi, da 4x beli.  Bagus sangat sem ni beli pensil tu da 4x.  tak tukar warne, warne biru jugak.  Nak kira jap, satu pensil RM8.20.  kalau 4, RM8.20 x 4= RM32.80.  HAAAAA aku baru kira kejap ni, baru tahu betapa membazirnye aku.  Banyak tu beli pensil je.  Wahai pensil, lepas ni jangan hilang dah taw.  Akak dah takde duit nak beli pensil baru da.  Jangan biar orang curi pensil taw.  Akak jage pensil baik-baik, pensil pun jangan nakal-nakal taw.  Janji tak?  Janji taw.  :)

Tadi, aku dah tulis sume name aku kat pen-pen dan pensil aku.  Yeah!   Sape-sape jangan curi da taw.  Ade name. haa. Banyak taw.  Hehehe.  Teringat pulak kan, barang-barang aku sume ade name, punce sebab selalu kena curi la.  Rajin la pulak barang aku ni asyik kena curi je.  aku ni dah la jenis malas nak mencari balik, jadi aku redho jela bile dah hilang tu.  Huhuw. 

1st time barang aku hilang, payung.  Aku sanggup cari payung aku satu blok, setiap tingkat aku g cari.  Tapi tak jumpe pun.  Macam mane la orang yang mencuri tu sorok payung aku, tak jumpe da lepas tu.  Musykil pulak.  Sekarang ni, aku tulis name aku besar-besar kat payung tu.  Jadi, tak de sape akan curi payung aku tu.  Kalau orang tu berjaya curi pun, mesti dy akan buang balik punye la.  Haha.

So, sape2 kat luar tu barang selalu hilang, buat la macam aku ni.  takde la jaminan pulak.  Tapi salah satu care la.  Langkah-langkah keselamatan.  Huhu.

K lah, malas nak menaip pulak.  Tapahape aku tulis.  Abaikan.  Nak delete.  :|

You May Also Like

0 comments