Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Bicara Bisu Hatiku ❣

by - 3:33 AM

Bicara Bisu Hatiku

Hatiku berbunga gembira tatkala mendengar khabar darimu,
Betapa senangnya hatiku pabila ku tahu kau sihat sejahtera.

Hatiku menyanyikan lagu indah tatkala kau bicara kau cinta padaku,
Itu tandanya ku tidak bertepuk sebelah tangan.

Hatiku mendendangkan irama merdu tatkala kau membalas kata-kata sayangku,
Ternyata kau juga sayang padaku.

Hatiku menerima isyarat gembira tatkala aku merinduimu,kau juga merinduiku,
Bermakna kau tidak melupakanku.

Tapi..benarkah bicara katamu?
Bukan, bukan aku meraguimu,
Juga bukan aku tidak mempercayai kejujuranmu,
Cuma aku keliru dengan tindakanmu.

Namun..

Hatiku ditimpa keresahan tatkala kau berbohong padaku,
Sampai aku keliru dengan kata-katamu,
Yang mana harus aku percaya?

Hatiku hampa kehampaan pabila kau tidak menghiraukanku,
Begitu aku setia di sini menantimu,
Mengharapkan perhatian darimu,
Agar hati ini bisa gembira dan bibirku tertawa.

Hatiku dirundung pilu tatkala kau menganggapku tiada istimewanya,
Walhal aku disini sentiasa meletakkanmu di tempat yang istimewa di kamar hatiku,
Dan kaulah yang sering aku mimpikan.

Hatiku ditimpa kekecewaan pabila kau membalikkan kebenaran,
Hatiku sering tertanya apa tujuanmu bersamaku sebenarnya?

Hatiku dihurung serba salah tatkala kau mendiamkan diri,
Dinginnya kata-katamu semacam terpaksa melayan diriku.

Bicara benarlah sayang,
Biar hati ini mengerti segala tindakanmu,
Biar diri ini tak salah anggap dengan dirimu,
Biar hati ini tidak serik menantimu,
Biar diri ini tidak jemu mengharapkanmu,

Ketahuilah sayang,
Hati ini mengharapkanmu selalu....

-Nur Irdina-

nota kaki:  ambil dari blog lama *_*

You May Also Like

0 comments