Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Aku Ingin Kamu ღ

by - 3:30 AM

Aku ingin kamu menghulurkan tanganmu ketika aku jatuh,
Supaya aku bisa berdiri dengan bantuanmu,
Aku ingin genggam tanganmu ketika aku lemah,
Biar semangat di hati tidak terus terhapus,
Aku ingin jarimu mengelus rambutku,
Lalu jarimu menghapuskan air mataku yang mengalir membasahi pipiku,
Ketika aku bersedih, kesunyian dan kehampaan,
Dan aku ingin bibirmu menutur kata-kata lembut memujuk hati yang luluh,
Agar hati ini tenang dan terlupa sesaat luka di hati,
Aku ingin bibirmu membisikkan kata-kata semangat,
Dikala diri ini gagal mencari diri sendiri dan tujuanku,
Aku ingin bibirmu mengucup dahiku dikala memulihkan semangatku,
Biar diri ini sedar aku tidak keseorangan,
Aku ingin pinjam bahumu untuk ku meluahkan suka dan duka,
Agar hati ini tidak terasa keseorangan,
Aku ingin pinjam telingamu sebagai diari hatiku,
Tempatku meluahkan segalanya,
Ruangku menceritakan apa sahaja terbuku dihati,
Aku ingin pinjam kakimu membimbing aku ke jalan yang benar,
Agar aku tidak sesat dan tenggelam dalam kealpaan dunia,
Aku ingin kau mengdakapku ketika aku lemah untuk menghadapi cabaran dunia,
Agar aku boleh meneruskan perjalanan hidup yang penuh berliku,
Aku ingin mendengar degup jantungmu,
Biar ku tahu masih ada orang yang peduli diri ini,
Biar ku sedar jantungku juga masih berdegup,
Memberi semangat seolah-olah berkata;ayuhlah sayang,bangunlah,jangan terus berada di kehampaan,dirimu masih diperlukan,pasti kejayaan menantimu dihadapan,
Aku ingin matamu menjagaku,
Agar diri ini tidak terpesong jalannya,
Agar hati ini tidak hilang tanahnya,
Agar semangatku tidak musnah seperti abu.

Jika bisa di saat aku gembira,
Aku ingin dirimu tetap begitu,
Aku tak ingin bersendirian kerna aku takkan bahagia tanpamu.

Jika diri ini janjinya telah sampai,
Aku ingin bibirmu ikhlas mensedekahkan ayat-ayat suci al-Quran,
Biar aku tenang di sana.

Hati ini bicara,
Diri ini berkata,
Jiwaku mengharap,
“aku ingin kamu”

Adakah kamu untukku?



-Nur Irdina-

nota kaki:  ambil dari blog lama *_*

You May Also Like

0 comments