Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Satu Petang

by - 8:21 PM

Assalamualaikum,

langit kelihatan mendung.  adakah awan-awan di atas bakal membebaskan air-air yang ada di dalamnya?  aku berdoa dalam hati agar hujan tidak akan turun kerana hajat di hati ingin bertemu kawan yang sudah lama tak jumpa.  tapi seandainya hujan, tidak juga menjadi masalah kerana biasanya aku akan pergi ke sana dengan menaiki kereta.

***drama pulak kat atas tu***

Alhamdulillah, sampai jugak rumah Miera.  mule-mule park depan rumah dy, and at the same time ayah dy pun baru sampai dari balik kerja.  ala malu la pulak nak turun.  dah lama tak datang sini.  terus aku hantar text kat Miera suruh dy keluar, hehew.  tak lama tu dy keluar and bawak baby same, name dy Wawa.  aku baru cadang nak pegang wawa tu, tapi awal-awal ag dy dah menjerit tengok aku.  first time budak-budak takut kat aku?  =.='  dah lama tak pegang baby, teringin nak pegang.  maybe dy tak sihat kot, sebab semua orang dy tak nak kecuali mak dy, mak miera and miera.

ok, aku pun duduk-duduk, dy hidang cucur.  baru nak intro sembang-sembang...haiiii..my mother-in-law..huhuhu..lama tak jumpa cik nor jugak..segan la nak datang tanpa tujuan rumah dy kan..so, bertegur sapa macam biase..cite-cite sikit tentang anak dy yg paling rajin and of coz my husband (perasan jap hehe) and then dy terus bangun g rumah sebelah.  dari jauh nampak dy g kutip sayur sawi.  actually, cik nor duduk sebelah rumah miera.  suka tengok perumahan kat situ, takde pagar.  seronok !  =D

pastu, baru nak sambung balik sembang dengan miera, ade orang lain datang pulak, then nak jumpa ngn mak miera.  lepas tu, terus la mak meira keluar dok bersembang kat situ jugak.  haaa, oke makin lama makin ramai sembang kat situ.  cik nor yg tadi g rumah jiran pun dah balik terus singgah situ jugak.  sebenarnya kalau datang rumah miera memang macam tu lah.  kadang-kadang je dapat sembang tanpa ada gangguan.  hehe.  tapi takpe.  seronok jugak.

bila dah masuk kelompok ni, of coz tajuk utama semestinya bercerita tentang cucu.  waaa, adakah aku sudah cukup umur untuk turut serta dalam sembang-sembang tajuk ni?  aku dengan miera sememangnya sudah terdiam.  takkan nak bangun pulak kan? so, terus jela duduk kat situ.  dengar dan terus menjadi pendengar yang setia.  and, ade gak cerita tentang 'dia' masa kecil-kecil. waaa suka!  tetiba pulak macam interested nak dengar kan.  hehe.  tak bole nak dengar cerita tentang 'dia' masa kecik, serious sedih.  and until now, aku nak cuba faham dengan segala tindakan yang 'dia' dah buat. and still tertanya-tanya dan cuba simpulkan semua ni ada kaitan dengan keadaan 'dia' masa kecil.

aku balik dalam pukul 6:45 macam tulah.  ntah bila dapat jumpa lagi.  hope-hope dapat jumpa lagi lah.  tak puas nak sembang-sembang lagi.

You May Also Like

0 comments