Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Penghinaan?

by - 1:19 AM

facebook.  ok, aku dapat dari facebook la cerita ni.  and apa yang aku rasa macam dua-dua tak matang.  memang tak matang kot?  aku tengok diorang ni macam budak sekolah lagi.  tapi nampak macam hotstuff la perempuan ni.  nak kata cantik..bole la..tapi takde la cantik sangat..tak2, dy cantik..setiap ciptaan Allah tu dah paling cantik da..  :)

first2, memang aku judge yang laki ni salah la..senang2 hati dy je nak mengata orang kan..kata apa?  lebihbaiktakmention..then, aku macam tertanya-tanya gak ape masalah sebenarnya, pastu nape nak gaduh beria sakan macam ni kan?  macam takde motif nak memalukan diri masing-masing.  so, kaji punya kaji, baca dari awal..owhh, patut la pun..hal kecik?  memang hal kecik.  tapi bahasa tu yang jadi masalah besar kot?

aku kat sini bukan nak mengadili sape salah sape yang betul.  sebab budak baru nak up, memang darah tengah macam ny.  biarkan lah mereka.  nanti dah besar, matang la tu.  just, aku kat sini nak cerita la kan..kte sebagai perempuan, bahasa kena la elok.  kalau boleh jangan la mencarut.  guna bahasa-bahasa kesat.  muka dah cantik, tapi mulut macam tu..dah buruk jadinya..kan elok kalau bahasa tu jaga, guna yang paling bagus..

aku bukanlah nak cakap aku ni baik sangat.  memang aku tak baik pun, tapi bile aku bace ape budak tu tulis, alahai perempuan ke ni?  bahasa kau..fuyooo!  kesat gila..tak perlu kot nak guna perkataan macam tu..aku rasa budak laki tu bengang gila sebab penggunaan bahasa dy..

ntah, kadang aku rasa facebook ny sebenarnya tak bawak kebaikan pun, buruk je banyak.  aku, dah kena fitnah ny, dah lali dah dengan aku..dah malas nak layan..penat nak layan..apa motif ntala..kadang-kadang bila tanya serious tak logik jawapan dorang.  tu laa serkap jarang sangat.  lain kali tanya la dulu.  aku susah lah nak cari gaduh.  gaduh macam tak matang.  macam childish je aku rasa.

bile dah kena fitnah, nak cari kawan ke?  memang tak la.  ayah selalu pesan, kalau benda macam ni berlaku, jangan cerita kat kawan, nanti lagi teruk.  jadi, aku memang akan cerita kat parents aku jela.  parents aku memang akan cakap, jangan layan, buat tak tahu, tak payah balas, nanti dia bosan la tu, yang penting kita tahu kita tak salah, kawan-kawan tahu siapa kita, nanti hilang lah cerita tu, sabar je, Allah sentiasa bersama kita, doa banyak2.

aku pun memang tak melawan la.  biarkanlah mereka.  memang aku diam.  cerita memang la makin banyak.  sakit hati pun semakin parah.  kalau tak sabar, dah mengamuk la.  Alhamdulillah, Allah bagi kat aku kesabaran yang tinggi.  aku tak pernah nak lawan balik.  and aku sentiasa bagi dorang senyuman and masih baik lagi dengan mereka.  bodoh ke?  bukan la.  malas nak cari musuh.  aku bukan nak cakap aku baik ke ape kan, hanya pandangan.  kalau kita lain haluan, and tak bole terima pandangan aku, awak berhak untuk tidak ambil peduli.  :)

tu la salah satu sebab nape aku tak kisah takde boyfriend dan paling penting adalah family.  sebab dorang paling best!  pendengar yang setia.  tak pernah bosan untuk dengar masalah aku.  I LOVE MY FAMILY SO MUCH!!

You May Also Like

0 comments