Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Atas awan

by - 3:31 AM

Assalamualaikum..

Korang pernah tengok cerita kartun dragon ball tak?  Alaa yang mase kecik2 tu dulu la.  Yang dekat2 dengan cerita sailormoon tu…haaa.. ingat da kan?  Cerita tu la..

Seronok kan kalau dapat duduk atas awan macam dalam cerita tu.  Baring2 atas awan tu.  Angin pun mesti kuat.  Kalau duduk2 pun ok gak, sambil tengok2 apa yang dah jadi kat bawah tu.  Seronoknya!  Nak duduk atas awan.  Bole?

Lepas tu, kalau bole nak buat rumah kat atas awan tu.  Macam dalam cerita doraemon.  Wow!  Kalau macam tencen2 dok kat bawah, bole dok kat atas pulak.  Dala warna semua putih, Nampak awan biru.  Mesti tenang je.  Seronok la!

Angan2 aku, aku nak bersantai atas awan tu.  Lepas tu awan tu akan bergerak2 secara perlahan.  Sambil tu aku akan menikmati keindahan ciptaan Allah ni.  aku nak tenangkan fikiran kat atas tu.  Nanti mesti Nampak awan2 lain sama.  Ada yang besar, kecik.  Kecik mesti comel.  Hehe.  Nanti bila da cukup masa, aku turun la kat tanah balik.

Tapi, aku tengah fikir.  Kalau hujan, camne ye?  Aku terkena sekali tak kalau duduk atas tu?  Ke aku selamat je eah?  Musykil pulak aku ttg persoalan ni.

Aku suka tengok keindahan alam.  Aku bersyukur dengan semua ni.  aku teringat ttg video yang aku tengok masa aku kat u, ttg seorang yang mintak Allah tunjukkan kebesaran Dia kepada dia.  Then, jawapan dia last, dia sedar sendiri, tak cukup ke lagi kebesaran yang Allah da tunjuk sekarang?  Adanya pokok, langit, AWAN, matahari, bulan, kita sendiri.  Jelas, jawapan yang terlalu banyak tentang kebesaran Allah.  Kan?

eh, sape punya gambar ni?  sorry, nk pinjam jap ye.  takpe2, ade name awak tu.  hehe.  :D
gambar ny cantik kan?  ny pun salah satu kebesaran Allah.  :)


Nanti, kalau la korang ada dengar ada orang duduk atas awan, bgtau aku k.  aku nak jugak merasa.  Hehe.

wahhh.  nak duduk atas awan tu.  seronok la.  :D

You May Also Like

0 comments