Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Novel Cinta !

by - 3:48 AM

Memilikimu jauh di jangkauan,
Ingin hidup bersamamu ternyata hanya dalam mimpi,
Rasa ini hanya untukmu,
Puas ku usir, puas ku padam,
Ianya tetap hadir.

Aku salah jatuh hati padamu,
Salah aku memberi ruang menyayangimu,
Tidak sepatut aku jadi sebegini.

Hanyut di buai ombak,
Terbang di layang angin,
Di dalam impian yang mustahil tercapai,
Bukan mustahil, tapi tidak akan pernah.

Siapa aku berdiri sebelahmu,
Melangkah bersama pun tidak layak,
Apatah lagi hidup bersamamu,
Jauhlah angan, usah biar diri ini terus terleka.

Izinkan aku mengambil dirimu,
Walaupun hanya di dalam novel cinta,
Engkau menjadi si jejaka,
Aku menjadi si gadis.

Kita bersama menempuh dugaan,
Melayari episod berkasih,
Akhirnya bersatu di dalam ikatan yang sah.

Hanya terjadi di dalam anganku,
Ketika membaca novel cinta,
Tersenyum aku walaupun khayalan,
Engkaulah jejaka novel cinta.


You May Also Like

0 comments