Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Dugaan.Cabaran.Ujian

by - 9:23 PM

'ALLAH tidak akan menduga umatNya lebih dari kemampuan umatNya.'


ye..me selalu ingat kate2 tu..ujian demi ujian..cabaran demi cabaran..dugaan demi dugaan..tidak pernah berhenti menjenguk kami sekeluarga.  dah tidak sanggup menititskan air mata, menahan geram, bertanyakan kepadaNya. tapi, ape yang mampu kami buat? hanye bersabar dan terus bersabar. berdoa dan terus berdoa. bebaskanlah kami dari ujian yang berat. Ya Allah................................beratnya hatiku ini.

My Father said:  Allah akan menguji umat yang Dia sayang.  tidak semua orang terpilih.  segelintir sahaja.  kita amat beruntung kerana Allah memberi Taufiq dan Hidayah kepada kita semua agar tidak terus tersesat dan lupa kepada Allah.

Ya Allah..tenangnya wajah ayah saat dia menuturkan kata-kata ini biarpun hatinya hancur bagai pepasir di pantai.  sayunya hatiku melihat air mata ayah mengalir.  ayah, nana sayang ayah.  nana tak nak buat ayah menangis.  anak-anak ayah sayang ayah.  we all love you..  bijaknya ayah mengawal emosi.. tidak dapat ku tanding ketenangan itu.

My Mom tidak banyak cakap.  maybe menahan geram dan tidak mahu beremosi lagi.  mgkin juga gunung merapi belum meletus.  Ya Allah..kuatnya hati emakku biarpun ku tahu geledak di hatinya.  tidak sanggup ku melihat setiap titis air mata dari tubir mata emakku.  mak, nana tak nak mak menangis lagi.  jangan nangis dah.  anak-anak mak sayang mak.  we all love you mak.  tanpe mak, tidak sempurnalah kami.

mak ayah.  sayang mereka lebih dari segala-galanya.

kadang me rasa..tidak sudah2 dugaan yang datang.  tidak terfikirkah kamu apa akibatnya?  pada me, biar me yang dicaci dihina tapi tolong la jangan emak dan ayah.  cukuplah sudah kecewa yang mereka rasa.  sudah-sudahlah malu yang mereka tanggung.  jangan bagi mereka menangis lagi.. jangan uji mereka lagi.. Ya Allah...kuatkanlah kami sekelurga..bantulah kami Ya Allah..tetapkanlah iman kami..tetapkanlah jalan kami..jangan biar kami terpesong lagi..Ya Allah..tidak ku tahu pada siapa harus mengadu lagi.. tiada kawan sudi meneman.. hanya padaMu yang Allah tempat ku mengadu, merintih...Ya Allah..amin amin ya rabbul alamin..

tidak tertanggung lagi...kuatkan kami... kami hanya ada Mu Ya Allah...


You May Also Like

0 comments