Powered by Blogger.

=) They Follow My Stories (=

Tanda Anda Menikahi Lelaki Yang Salah?

by - 7:10 PM

haaa..me jumpe artikel ny kat satu laman web (courtesy from Up To Mu).  tertarik la pulak nak bace.  haa. kat bawh ny ade me sediakan artikel nye.  malas nk suro view page dy, sbb sensor.  faham x?  haa faham kan? kan? kan?  hehe.  pandai la!  5 bintang ok!  bace la bawah ny..menarik jugak untuk tahu.  hikhik.  tapi kan, tapi...terpulang lah nak caye ke tak..tu me tak tau sejauh mane kesahihan nye la.  hope korg enjoy bace yg bawah ny..yawww~




1. korang tidak tertarik dengannya
Ketertarikan fizikal amat penting. Jika korang tak berhasrat melepaskan ‘bajunya’, tandanya korang tak menginginkannya.


2. korang lebih berjaya darinya
Kalau pekerjaan korang atau level pendidikan korang lebih tinggi dari pasangan, ini bukan jadi masalah besar. Namun, ketika korang merasa malu atas diri pasangan, dan korang merasa tak selesa kerananya, jangan pernah menikahinya.


3. Si dia membuat korang tak selesa
Sikap pasangan yang membuat korang merasa tak selesa adalah salah satu petanda. Ketika si dia membuat korang merasa tidak menarik dibandingkan dengan perempuan lain di sekitar korang, fikirkan lagi untuk menikahinya.


4. Si dia terlalu berkuasa
Jika pasangan korang jenis mengongkong, fikirkan apakah korang mahu benar-benar menikahinya? korang tentu tak selesa ketika semua kegiatan korang si dia selalu awasi sampai tiada ruang lansung untuk kita. Atau korang wajib mengikuti perintahnya untuk menjalankan apa pun aktiviti rutin seharian


5. Tak mahu berkomunikasi
Komunikasi merupakan kunci keberhasilan hubungan pernikahan. Cuba kenali, jika saat ini pasangan korang tak terbiasa berkomunikasi, berkongsi cerita, berkomunikasi, mungkin suatu saat ia akan berubah. Namun, jika korang melihat si dia tak mahu berubah dan enggan berkomunikasi dengan korang, sebaiknya fikir kembali soal pernikahan. Menikahlah dengan lelaki yang suka berkomunikasi, korang takkan pernah menyesal.


6. Tak mampu bersikap humoris
Ketika pasangan boleh lalui masa susah dan senang bersama, hubungan pernikahan akan berjalan lancar, termasuk ketika pasangan menikah boleh sama-sama tertawa meskipun sedang susah. Keserasian inilah yang diperlukan untuk pasangan menikah. Jika pasangan korang terlalu serius dan tak pandai menceriakan suasana, fikirkan kembali mengenai soal pernikahan.


7. Si dia berbohong
Kebiasaan berbohong menjadi petanda bahawa si dia bukan pasangan yang tepat untuk korang. Pasangan yang suka berbohong menjadi salah satu petanda bahawa ia bukan lelaki yang tepat untuk dinikahi.


8. Keluarga tak menyukai
Hubungan korang dan si dia memang personal. Namun, penilaian keluarga atau orang terdekat juga penting. Jika orangtua korang atau orang lain melihat ada yang salah dengan pasangan korang, cubalah pertimbangkan kembali. Boleh jadi penilaian orang lain lebih positif.



ny la keratan artikel yang sebenar..me paling suke yang ny..benarkah?

tak tahu keputusan ape patut di buat!!

You May Also Like

0 comments